Płyty i ścianki peronowe

Płyty i ścianki peronowe

Obszar zastosowania

  • Stacje pasażerskie
  • Przystanki techniczne
  • Bocznice zakładowe
  • Terminale przeładunkowe

Właściwości produktu

Utwardzenie nawierzchni peronowej

Służą do tworzenia utwardzonej powierzchni peronów na stacjach pasażerskich, bocznicach i terminalach.

Ochrona przed erozją i osuwaniem gruntu

Zabezpieczają infrastrukturę kolejową przed osuwaniem się i erozją.

Poprawa estetyki przestrzeni kolejowej

Poprawiają estetykę peronów i przystanków.

Trwałość dzięki wzmocnionej konstrukcji

Wykonuje się je z odpornego na obciążenia i trudne warunki atmosferyczne betonu, wzmocnionego stalą.

Modułowość

Mają modułową konstrukcję, pozwalającą na budowę dowolnej długości peronów.

Łatwy montaż i transport

Umożliwiają szybki i łatwy montaż oraz transport.

Płyty i ścianki peronowe – najważniejsze informacje

Płyty i ścianki peronowe

Płyty peronowe to prefabrykowane elementy służące do budowy nawierzchni peronów, przystanków kolejowych lub tramwajowych, jak również innych elementów infrastruktury. Wyróżniają się wysoką trwałością dzięki zastosowaniu betonu klasy co najmniej C30/37 oraz zbrojenia stalą AIIIN.
Wysoka mrozoodporność płyt pozwala na ich stosowanie w różnych warunkach pogodowych. Ponadto żelbetowe prefabrykaty do budowy peronów mają ryflowaną powierzchnię, dzięki temu mają więc dobrą przyczepność. Mogą być także wyposażone w elementy ostrzegawcze dla osób niewidomych i słabowidzących.
Natomiast ścianki peronowe w kształcie liter L lub P to uzupełnienie płyt. Montuje się je w pionie, pomiędzy peronem a torami. Te elementy infrastruktury kolejowej pełnią funkcje oporowe – zabezpieczając tym samym konstrukcję przed osuwaniem się. Zapewniają także estetyczne wykończenie.

Zamawiaj tak, jak Ci wygodnie!

Pracownik budowowy rozmawiający przez telefon
Doradztwo

Kompleksowe doradztwo na miejscu

Umów się na spotkanie
Kierownik budowy z laptopem
HTI24

Kupuj z dowolnego miejsca 
i o dogodnej porze 

Przejdź do HTI24
Budynek hurtowni HTI Express
HTI Express

Jesteśmy bliżej niż myślisz

Sprawdź, gdzie nas znaleźć

Jesteś zainteresowany współpracą?

Zostań naszym klientem

Dłonie

Dołącz do rodziny HTI i korzystaj z wieloletniego  doświadczenia naszej Grupy!

Wypełnij formularz

Spotkajmy się osobiście

Kooperacja

w dogodnym 
dla Ciebie miejscu.

Umówmy się

Masz do nas jakieś pytania?

Skontaktuj się z nami

Główne rodzaje płyt i ścianek

Do budowy peronów wykorzystuje się kilka typów żelbetowych prefabrykatów. Są to:

  • płyty czołowe - tworzą nawierzchnię peronu;
  • płyty prefabrykowane z krawędziami antypoślizgowymi - montowane na skraju przystanku, najczęściej wyposażone w oznakowanie dla osób z niepełnosprawnościami;
  • ścianki peronowe - umieszcza się je pomiędzy krawędzią peronu a torowiskiem.

Wszystkie prefabrykaty peronowe mają standardowe rozmiary, dzięki czemu można łatwo łączyć je ze sobą bez przycinania i zmian kształtu. To usprawnia prace montażowe oraz minimalizuje ryzyko błędów wykonawczych.

Korzyści z prefabrykacji

Stosowanie płytek i ścianek peronowych prefabrykowanych ułatwia transport, jak również przechowywanie na budowie. Co więcej, skraca również czas montażu. Ponadto produkty te są zgodne z KPED, wykorzystują najnowsze technologie i materiały oraz spełniają wszystkie wymagania inwestorów, w tym PKP PLK.

Produkcja w zakładzie zapewnia wysoką jakość wykonania prefabrykatów, a szybki montaż ogranicza przestoje technologiczne na budowie.