
Płyty i ścianki peronowe
Obszar zastosowania
- Stacje pasażerskie
- Przystanki techniczne
- Bocznice zakładowe
- Terminale przeładunkowe
Płyty i ścianki peronowe – najważniejsze informacje

Płyty peronowe to prefabrykowane elementy służące do budowy nawierzchni peronów, przystanków kolejowych lub tramwajowych, jak również innych elementów infrastruktury. Wyróżniają się wysoką trwałością dzięki zastosowaniu betonu klasy co najmniej C30/37 oraz zbrojenia stalą AIIIN.
Wysoka mrozoodporność płyt pozwala na ich stosowanie w różnych warunkach pogodowych. Ponadto żelbetowe prefabrykaty do budowy peronów mają ryflowaną powierzchnię, dzięki temu mają więc dobrą przyczepność. Mogą być także wyposażone w elementy ostrzegawcze dla osób niewidomych i słabowidzących.
Natomiast ścianki peronowe w kształcie liter L lub P to uzupełnienie płyt. Montuje się je w pionie, pomiędzy peronem a torami. Te elementy infrastruktury kolejowej pełnią funkcje oporowe – zabezpieczając tym samym konstrukcję przed osuwaniem się. Zapewniają także estetyczne wykończenie.
Realizacje z wykorzystaniem tego asortymentu
Zamawiaj tak, jak Ci wygodnie!
Jesteś zainteresowany współpracą?
Zostań naszym klientem

Dołącz do rodziny HTI i korzystaj z wieloletniego doświadczenia naszej Grupy!
Masz do nas jakieś pytania?
Główne rodzaje płyt i ścianek
Główne rodzaje płyt i ścianek
Do budowy peronów wykorzystuje się kilka typów żelbetowych prefabrykatów. Są to:
- płyty czołowe - tworzą nawierzchnię peronu;
- płyty prefabrykowane z krawędziami antypoślizgowymi - montowane na skraju przystanku, najczęściej wyposażone w oznakowanie dla osób z niepełnosprawnościami;
- ścianki peronowe - umieszcza się je pomiędzy krawędzią peronu a torowiskiem.
Wszystkie prefabrykaty peronowe mają standardowe rozmiary, dzięki czemu można łatwo łączyć je ze sobą bez przycinania i zmian kształtu. To usprawnia prace montażowe oraz minimalizuje ryzyko błędów wykonawczych.
Korzyści z prefabrykacji
Korzyści z prefabrykacji
Stosowanie płytek i ścianek peronowych prefabrykowanych ułatwia transport, jak również przechowywanie na budowie. Co więcej, skraca również czas montażu. Ponadto produkty te są zgodne z KPED, wykorzystują najnowsze technologie i materiały oraz spełniają wszystkie wymagania inwestorów, w tym PKP PLK.
Produkcja w zakładzie zapewnia wysoką jakość wykonania prefabrykatów, a szybki montaż ogranicza przestoje technologiczne na budowie.